С уважением, Евгений.
С уважением, Евгений.
С уважением, Евгений.
Фото ушедшей техники: Узловая в 90-е годы.
Фото ушедшей техники: Разные железнодорожные фотографии Тулы.
Фото ушедшей техники: Разные фото из Тулы 20 лет назад.
Фото ушедшей техники: Суровые луганские «фантомасы» из Узловой.
Фото ушедшей техники: Электропоезда ЭР2 в депо Тула.
Фото ушедшей техники: Железнодорожный транспорт Тульской области в начале 2000-х годов.
Фото ушедшей техники: Железнодорожный транспорт в Тульской области. Узловской регион.
Фото ушедшей техники: ВЛ11. Эпоха до "ПИД".
Фото ушедшей техники: Железнодорожный транспорт Тульской области.
Фото ушедшей техники: Пассажирские автомотрисы на службе железнодорожных предприятий Тулы и соседних ж.д. узлов.
Фото ушедшей техники: Разные железнодорожные фотографии Тулы.
Фото ушедшей техники: Разные фото из Тулы 20 лет назад.
Фото ушедшей техники: Суровые луганские «фантомасы» из Узловой.
Фото ушедшей техники: Электропоезда ЭР2 в депо Тула.
Фото ушедшей техники: Железнодорожный транспорт Тульской области в начале 2000-х годов.
Фото ушедшей техники: Железнодорожный транспорт в Тульской области. Узловской регион.
Фото ушедшей техники: ВЛ11. Эпоха до "ПИД".
Фото ушедшей техники: Железнодорожный транспорт Тульской области.
Фото ушедшей техники: Пассажирские автомотрисы на службе железнодорожных предприятий Тулы и соседних ж.д. узлов.
С уважением, Евгений.
https://www.facebook.com/tatakaia.team/ ... 211410187216 września 1993 w Legnicy pożegnano ostatnie jednostki Północnej Grupy Wojsk Armii Rosyjskiej.
Nieoficjalne pożegnanie odbyło się podczas Pikniku "Legnickaja wiesna" 16 maja 1993 roku teraz, przy dźwiękach "Katiuszy" i "Pierwszej Brygady" odgrywanych przez orkiestrę Centralnego Ośrodka Szkolenia Wojsk Łączności, do pociągu weszli ostatni żołnierze wraz z generałem Władimirem Brezgunem.
Pociąg relacji Legnica - Warszawa - Moskwa ruszył o 21:32 z peronu IV. Po 48 latach w Legnicy nie było już rosyjskiego, wcześniej radzieckiego wojska.
Źródło foto i info: https://menway.interia.pl/historia/news ... Id,1027597
https://www.facebook.com/MuzeumMiedzi/p ... 2306280246Na wystawie „Tory historii...” nie zabrakło także wątku radzieckiego/rosyjskiego. Mieszkańcy naszego miasta z całą pewnością bardzo dobrze pamiętają niezliczone radzieckie/rosyjskie transporty kolejowe, wojskowe, jak i cywilne, przetaczające się przez Legnicę na przestrzeni kilku dekad.
PGWAR przez blisko pół wieku zajmowała i użytkowała wiele zabudowań, magazynów oraz bocznic kolejowych w mieście i okolicach (jeden z kompleksów radzieckich znajdował przy ul. Gliwickiej). Polacy nie mieli do nich dostępu i mogli tam wejść po ewentualnym uzyskaniu przepustki. Symbolem radzieckiej obecności na kolejach był pociąg relacji Legnica – Moskwa, który przez kilkadziesiąt lat łączył miasto z Krajem Rad. Józef Wojciechowski wspomina, że był on przez Polaków nazywany prawosławnym. To najczęściej w jego wagonach obywatele radzieccy przybywali do Legnicy oraz ją opuszczali. Karol Kichewko (w latach 1961–1993 maszynista PKP) wiele razy prowadził skład do Brześcia: Pociąg odjeżdżał codziennie. Był to pociąg pospieszny. W całym składzie znajdowały się tylko dwa lub trzy tzw. „polskie wagony”, którymi podróżowali Polacy – resztę stanowiły wagony sowieckie. Było ich około siedmiu. Przygotowany i podstawiony „pojezd”, który zawsze odjeżdżał z tego samego peronu i toru, składał się z wagonów dziennych, sypialnianych oraz restauracyjnych. Nim ruszałem w trasę, widziałem Rosjan chodzących tam i z powrotem po peronie, taszczących pełne walizy rozmaitych rzeczy. Nikt z polskich władz nie miał prawa sprawdzać ich zawartości. Polskie służby kolejowe nie miały wstępu do ich wagonów. Dlatego wśród Rosjan było mnóstwo handlarzy. Pasażerowie ze wschodu mieli do dyspozycji także odrębne kasy i poczekalnię.
FOTOGRAFIA: Stacja PKP w Legnicy, żołnierze Federacji Rosyjskiej odjeżdżający do swojej Ojczyzny, foto Franciszek Grzywacz, 1993 rok [wł. Autora].
С уважением, Евгений.
https://www.facebook.com/MuzeumMiedzi/p ... 4328202041Po zdobyciu Legnicy przez Armię Czerwoną w lutym 1945 r., lokalny węzeł kolejowy, podobnie jak wiele innych obiektów i zakładów przemysłowych w mieście, przez kilka miesięcy znajdował się pod kontrolą administracji radzieckiej. Kolej wykorzystywano do transportu walczących, a później demobilizowanych żołnierzy, sprzętu wojskowego i zaopatrzenia. Z legnickiej stacji wyruszały na wschód wagony wiozące zdobyczne mienie. Radziecki zarząd nad drogami żelaznymi, a także rozboje dokonywane przez czerwonoarmistów, poważnie ograniczały możliwości rozwoju polskiej kolei w Legnicy. Ostatecznie PKP przejęły sieć kolejową na terenie miasta 20 sierpnia 1945 r.
Drogi żelazne, oprócz transportu kołowego i lotniczego odgrywały ważną rolę w codziennym funkcjonowaniu legnickiego garnizonu Północnej Grupy Wojsk Armii Radzieckiej, utworzonej 29 maja 1945 r. Jednostki sowieckie korzystały z bocznic i obiektów kolejowych położonych na terenie miasta. Wielu oficerów i obywateli Kraju Rad stawiało pierwsze kroki w Legnicy na stacji kolejowej. O radzieckiej obecności przez kilkadziesiąt lat przypominał pospieszny pociąg relacji Legnica – Moskwa, kursujący przez Brześć nad Bugiem. Ostatni żołnierze Północnej Grupy Wojsk odjechali z peronu 4. legnickiego dworca w dniu 16 września 1993 r.
Wystawa "Tory historii. 175 lat kolei w Legnicy", Październik 2019 – Marzec 2020 (Gmach Główny Muzeum Miedzi).
С уважением, Евгений.
Rozkład Polska, zima 1946/1947:
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=rjp&id=113
Rozkład Polska 1990-1991:
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=rjp&id=22
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=rjp&id=113
Rozkład Polska 1990-1991:
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=rjp&id=22
С уважением, Евгений.
https://www.facebook.com/photo?fbid=102 ... 1978126251CD 163 046-6 z pociagem do Moskwy i Minska na stacji Warszawa Centralna (03.01.2012).
Francesco Maria © Miłośnicy fotografii kolejowej © Facebook
С уважением, Евгений.
https://www.youtube.com/watch?v=76Bdzsz_iysPociąg z Kijówa do Warszawy przez Lublin/Puławy/Dęblin uchwycony na stacji Puławy Miasto w roku 2004 (już nie kursuje, a szkoda, bo handelek był dobry).
С уважением, Евгений.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=16 ... 3122408144Pociąg pośpieszny "Ost-West" z Moskwy do Warszawy Zachodniej stoi w Siedlcach (19.11.2004).
p.s. To było moje pierwsze zdjęcie nocne jakie wykonałem. Możecie mi wierzyć lub nie, ale zrobiłem je z ręki.
С уважением, Евгений.
https://www.facebook.com/photo?fbid=959 ... 5865758540EuroNight EN447 (71110/1) z Amsterdamu i Bazylei do Warszawy Wschodniej *(z wagonami do Mińska i Moskwy) w peronach stacji Warszawa Zachodnia (18.VI.2013).
С уважением, Евгений.
С уважением, Евгений.
Электропоезд ЭР9Е-572 на станции Дружинино, Свердловская область (8 июня 2008 года):
https://trainpix.org/photo/286468/
Автор фото: Михаил Катков · [Россия]
https://trainpix.org/photo/286468/
Автор фото: Михаил Катков · [Россия]
С уважением, Евгений.
https://www.facebook.com/14932125776208 ... 9605758464W 2007 roku środowisko entuzjastów kolejnictwa zainteresowały objazdy linią 203 (Tczew - Kostrzyn) związane z przebudową rozjazdów i przejazdu kolejowego w Bożympolu Wielkim. Od 8 do 22 czerwca pociągi dalekobieżne kursujące ze Szczecina w kierunku Trójmiasta/Olsztyna/Białegostoku jeździły przez Krzyż, Piłę, Tczew.
Jedne z pociągów objazdowych sfotografował Pan Tomasz Paradowski na szlaku Swarożyn - Tczew Suchostrzygi. Pociąg pospieszny MMPSr 85002 relacji Berlin Charlottenburg - Ełk/Kaliningrad zbliża się do przystanku Rokitki Tczewskie. Skład prowadzi ST44-717 z Zakładu Taboru w Szczecinie, Sekcja Eksploatacji w Szczecinku. 9 czerwca 2007 roku.
С уважением, Евгений.
https://wrphoto.eu/details.php?image_id=3831531.01.2000 r. Pociąg nr 7930 relacji Chirov - Zagórz za chwilę zatrzyma się na stacji Uherce.
С уважением, Евгений.
Кто сейчас на конференции
Сейчас этот форум просматривают: aletta и гости: 287