В этом разделе Вы можете задать свои вопросы по пассажирским перевозкам. Сотрудники нашего агентства и знающие люди, по возможности постараются на них ответить. Пожалуйста, перед тем как задать свой вопрос просмотрите раздел «Ответы на вопросы».
#623211 SM@TRON 27 окт 2020, 20:02





https://www.facebook.com/ina.drabikova/photos

С уважением, Евгений.
#623215 SM@TRON 27 окт 2020, 20:09





https://www.facebook.com/ina.drabikova/photos

С уважением, Евгений.
#623217 SM@TRON 27 окт 2020, 20:14


https://www.facebook.com/ina.drabikova/photos

С уважением, Евгений.
#623223 SM@TRON 27 окт 2020, 20:35

С уважением, Евгений.
#623258 SM@TRON 27 окт 2020, 23:08

16 września 1993 w Legnicy pożegnano ostatnie jednostki Północnej Grupy Wojsk Armii Rosyjskiej.

Nieoficjalne pożegnanie odbyło się podczas Pikniku "Legnickaja wiesna" 16 maja 1993 roku teraz, przy dźwiękach "Katiuszy" i "Pierwszej Brygady" odgrywanych przez orkiestrę Centralnego Ośrodka Szkolenia Wojsk Łączności, do pociągu weszli ostatni żołnierze wraz z generałem Władimirem Brezgunem.

Pociąg relacji Legnica - Warszawa - Moskwa ruszył o 21:32 z peronu IV. Po 48 latach w Legnicy nie było już rosyjskiego, wcześniej radzieckiego wojska.

Źródło foto i info: https://menway.interia.pl/historia/news ... Id,1027597
https://www.facebook.com/tatakaia.team/ ... 2114101872

Na wystawie „Tory historii...” nie zabrakło także wątku radzieckiego/rosyjskiego. Mieszkańcy naszego miasta z całą pewnością bardzo dobrze pamiętają niezliczone radzieckie/rosyjskie transporty kolejowe, wojskowe, jak i cywilne, przetaczające się przez Legnicę na przestrzeni kilku dekad.

PGWAR przez blisko pół wieku zajmowała i użytkowała wiele zabudowań, magazynów oraz bocznic kolejowych w mieście i okolicach (jeden z kompleksów radzieckich znajdował przy ul. Gliwickiej). Polacy nie mieli do nich dostępu i mogli tam wejść po ewentualnym uzyskaniu przepustki. Symbolem radzieckiej obecności na kolejach był pociąg relacji Legnica – Moskwa, który przez kilkadziesiąt lat łączył miasto z Krajem Rad. Józef Wojciechowski wspomina, że był on przez Polaków nazywany prawosławnym. To najczęściej w jego wagonach obywatele radzieccy przybywali do Legnicy oraz ją opuszczali. Karol Kichewko (w latach 1961–1993 maszynista PKP) wiele razy prowadził skład do Brześcia: Pociąg odjeżdżał codziennie. Był to pociąg pospieszny. W całym składzie znajdowały się tylko dwa lub trzy tzw. „polskie wagony”, którymi podróżowali Polacy – resztę stanowiły wagony sowieckie. Było ich około siedmiu. Przygotowany i podstawiony „pojezd”, który zawsze odjeżdżał z tego samego peronu i toru, składał się z wagonów dziennych, sypialnianych oraz restauracyjnych. Nim ruszałem w trasę, widziałem Rosjan chodzących tam i z powrotem po peronie, taszczących pełne walizy rozmaitych rzeczy. Nikt z polskich władz nie miał prawa sprawdzać ich zawartości. Polskie służby kolejowe nie miały wstępu do ich wagonów. Dlatego wśród Rosjan było mnóstwo handlarzy. Pasażerowie ze wschodu mieli do dyspozycji także odrębne kasy i poczekalnię.

FOTOGRAFIA: Stacja PKP w Legnicy, żołnierze Federacji Rosyjskiej odjeżdżający do swojej Ojczyzny, foto Franciszek Grzywacz, 1993 rok [wł. Autora].
https://www.facebook.com/MuzeumMiedzi/p ... 2306280246

С уважением, Евгений.
#623259 SM@TRON 27 окт 2020, 23:11




Po zdobyciu Legnicy przez Armię Czerwoną w lutym 1945 r., lokalny węzeł kolejowy, podobnie jak wiele innych obiektów i zakładów przemysłowych w mieście, przez kilka miesięcy znajdował się pod kontrolą administracji radzieckiej. Kolej wykorzystywano do transportu walczących, a później demobilizowanych żołnierzy, sprzętu wojskowego i zaopatrzenia. Z legnickiej stacji wyruszały na wschód wagony wiozące zdobyczne mienie. Radziecki zarząd nad drogami żelaznymi, a także rozboje dokonywane przez czerwonoarmistów, poważnie ograniczały możliwości rozwoju polskiej kolei w Legnicy. Ostatecznie PKP przejęły sieć kolejową na terenie miasta 20 sierpnia 1945 r.

Drogi żelazne, oprócz transportu kołowego i lotniczego odgrywały ważną rolę w codziennym funkcjonowaniu legnickiego garnizonu Północnej Grupy Wojsk Armii Radzieckiej, utworzonej 29 maja 1945 r. Jednostki sowieckie korzystały z bocznic i obiektów kolejowych położonych na terenie miasta. Wielu oficerów i obywateli Kraju Rad stawiało pierwsze kroki w Legnicy na stacji kolejowej. O radzieckiej obecności przez kilkadziesiąt lat przypominał pospieszny pociąg relacji Legnica – Moskwa, kursujący przez Brześć nad Bugiem. Ostatni żołnierze Północnej Grupy Wojsk odjechali z peronu 4. legnickiego dworca w dniu 16 września 1993 r.

Wystawa "Tory historii. 175 lat kolei w Legnicy", Październik 2019 – Marzec 2020 (Gmach Główny Muzeum Miedzi).
https://www.facebook.com/MuzeumMiedzi/p ... 4328202041

С уважением, Евгений.
#623261 SM@TRON 27 окт 2020, 23:19
Rozkład Polska, zima 1946/1947:


https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=rjp&id=113

Rozkład Polska 1990-1991:



https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=rjp&id=22

С уважением, Евгений.
#623306 SM@TRON 28 окт 2020, 10:50
CD 163 046-6 z pociagem do Moskwy i Minska na stacji Warszawa Centralna (03.01.2012).
https://www.facebook.com/photo?fbid=102 ... 1978126251

Francesco Maria © Miłośnicy fotografii kolejowej © Facebook

С уважением, Евгений.
#623308 SM@TRON 28 окт 2020, 10:53
phpBB [video]
Pociąg z Kijówa do Warszawy przez Lublin/Puławy/Dęblin uchwycony na stacji Puławy Miasto w roku 2004 (już nie kursuje, a szkoda, bo handelek był dobry).
https://www.youtube.com/watch?v=76Bdzsz_iys

С уважением, Евгений.
#623313 SM@TRON 28 окт 2020, 11:19
Pociąg pośpieszny "Ost-West" z Moskwy do Warszawy Zachodniej stoi w Siedlcach (19.11.2004).

p.s. To było moje pierwsze zdjęcie nocne jakie wykonałem. Możecie mi wierzyć lub nie, ale zrobiłem je z ręki.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=16 ... 3122408144

С уважением, Евгений.
#623315 SM@TRON 28 окт 2020, 11:29
EuroNight EN447 (71110/1) z Amsterdamu i Bazylei do Warszawy Wschodniej *(z wagonami do Mińska i Moskwy) w peronach stacji Warszawa Zachodnia (18.VI.2013).
https://www.facebook.com/photo?fbid=959 ... 5865758540

С уважением, Евгений.
#623333 SM@TRON 28 окт 2020, 13:14
phpBB [video]

https://www.youtube.com/watch?v=iGaFHowe_g0

С уважением, Евгений.
#623483 SM@TRON 28 окт 2020, 22:45
Электропоезд ЭР9Е-572 на станции Дружинино, Свердловская область (8 июня 2008 года):

https://trainpix.org/photo/286468/

Автор фото: Михаил Катков · [Россия]

С уважением, Евгений.
#623513 SM@TRON 29 окт 2020, 09:27
W 2007 roku środowisko entuzjastów kolejnictwa zainteresowały objazdy linią 203 (Tczew - Kostrzyn) związane z przebudową rozjazdów i przejazdu kolejowego w Bożympolu Wielkim. Od 8 do 22 czerwca pociągi dalekobieżne kursujące ze Szczecina w kierunku Trójmiasta/Olsztyna/Białegostoku jeździły przez Krzyż, Piłę, Tczew.

Jedne z pociągów objazdowych sfotografował Pan Tomasz Paradowski na szlaku Swarożyn - Tczew Suchostrzygi. Pociąg pospieszny MMPSr 85002 relacji Berlin Charlottenburg - Ełk/Kaliningrad zbliża się do przystanku Rokitki Tczewskie. Skład prowadzi ST44-717 z Zakładu Taboru w Szczecinie, Sekcja Eksploatacji w Szczecinku. 9 czerwca 2007 roku.
https://www.facebook.com/14932125776208 ... 9605758464

С уважением, Евгений.
#623521 SM@TRON 29 окт 2020, 09:59
31.01.2000 r. Pociąg nr 7930 relacji Chirov - Zagórz za chwilę zatrzyma się na stacji Uherce.
https://wrphoto.eu/details.php?image_id=38315

С уважением, Евгений.

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: 2024675/2024900 и гости: 104