Wygląda więc na to, że jakieś większe składy wagonów sypialnych mogły "nawiedzać" Pragę. Zapewne po to, by dalej rozdysponować część (grupę lub pojedynczo) w kierunku południowym (może Wiedeń, Budapeszt). Bo Belgrad, Bukareszt, Sofia to raczej przez Ukrainę...
Znane mi zdjęcia rosyjskich (ówcześnie: sowieckich) RIC-ów to max trzy-wagonowe zestawy jak prezentowane wcześniej ujęcie z czeskiej Pragi albo poniższe z Belgradu (1966) czy w Ost-West-Expresie (1967):
SZD carriage Beograd 15.07.1966 .jpg (125.44 КБ) Просмотров: 3304
Ost-West-Express 1967.jpg (154.92 КБ) Просмотров: 3304
Albo te z książki Rico Boguli "Internationale Schnellzuge in der DDR" której fragment udostępnił użytkownik rosyjskiego forum - Ost-West-Express (1969) z naszą bautzenowską restauracją na czele lub w Moskwa-Express (circa 1964-65) razem z grupą "stodół" i naszą bagażówką dla okrasy:
D105 Ost-West-Express 1969.jpg (179.75 КБ) Просмотров: 3304
D233 Moskwa-Express 1964-65.jpg (167.61 КБ) Просмотров: 3304
Niestety informacji dotyczących naszej części Europy (byłych "demoludów") jak na lekarstwo...
http://forum.modelarstwo.info/threads/k ... chodnich-sąsiadów-i-ich-modele.20830/page-9#post-788722
Tyle, że z tego nie wynika, czy "Praha-Express" składał się wyłącznie z wagonów radzieckich (SŻD), osobiście raczej w to wątpię. Wyłącznie z wagonów SŻD składały się (też chyba nie wszystkie) pociągi uruchamiane na zlecenie Armii Czerwonej, do wymiany personelu wojskowego i cywilnego oddziałów Armii Czerwonej, stacjonujących przede wszystkim w NRD i w Legnicy, gdzie mieściło się dowództwo Północnej Grupy Wojsk Armii Czerwonej.
PS. Na drugim zdjęciu pięknie widać belgijski wagon 1/2 klasy typu I1 w składzie Ost-West, te wagony przyjeżdżały do Polski aż do przełomu lat 1970. i 80.
http://forum.modelarstwo.info/threads/k ... chodnich-sąsiadów-i-ich-modele.20830/page-9#post-788866
С уважением, Евгений.