В этом разделе Вы можете задать свои вопросы по пассажирским перевозкам. Сотрудники нашего агентства и знающие люди, по возможности постараются на них ответить. Пожалуйста, перед тем как задать свой вопрос просмотрите раздел «Ответы на вопросы».
#685904 SM@TRON 13 сен 2021, 18:17
Sięgając do archiwum Pana Marcina Łańki wspominamy:

1) dębliński elektrowóz EU07-058, który od 29 września 1999 roku oczekiwał złomowania ze względu na nieopłacalność naprawy głównej (za: Ilostan Pojazdów Trakcyjnych );
2. MD Dęblin (od 1 lipca 1997 roku Sekcję Eksploatacji Zakładu Taboru w Lublinie) - "monopolistę" w obsłudze ruchu dalekobieżnego między Warszawą i Dorohuskiem;
3. wagony barowe "WARS" w czerwonym malowaniu, z charakterystycznym logotypem na burcie;
4. pociągi pospieszne z Warszawy do Odessy i Kiszyniowa.

Na zdjęciu wykonanym 27 października 1998 roku w Warszawie Wschodnim: EU07-058 z pociągiem pospiesznym do Mińska.

Źródło: rail.phototrans.eu
Czy to 107/13303 przez Lublin, Przemyśl... Z Warszawy z rana koło 7-8.
https://www.facebook.com/ZKrawedziPeron ... 1804661575

С уважением, Евгений.
#685907 SM@TRON 13 сен 2021, 18:24
PKP SM48-072 na stacji Włodawa. Całkiem żwawo ten skład tam przypędził z Chełma (15 lipca 1996 roku).
http://rail.phototrans.eu/14,144314,0,B ... __M2_.html

С уважением, Евгений.
#686077 SM@TRON 14 сен 2021, 17:00
"Zagraniczną" sobotę Z krawędzi peronu kończymy na wybrzeżu Morza Czarnego w Adżarii. Autor zdjęcia i notatki opublikowanej w "Železničáře" z 29 stycznia 1988 roku napisał:

Sześciowagnowa jednostka Kolei Radzieckich (SŻD) typu ER2-1000 zbliża się do stacji Čakva na wybrzeżu czarnomorskim. Koleje ZSRR używają tych składów przeważnie do obsługi pociągów podmiejskich. Na zdjeciu widać pociąg że stolicy Adżarskiej Autonomicznej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej - Batumi do gruzińskiego portu Poti. Na trasach SŻD można zobaczyć również podobne składy - typu ER1 i ER9. Mają dwa stanowiska maszynistów, osiągają prędkość 130 km/h, a w każdym z członów może podróżować około 100 osób.
https://www.facebook.com/ZKrawedziPeron ... 5537819535

С уважением, Евгений.
#686080 SM@TRON 14 сен 2021, 17:05
Pamiętacie jeszcze taką panoramę poznańskiej stacji kolejowej?

Pod niezadaszoną częścią stacji, do odjazdu szykuje się EU07-162. Warto zwrócić uwagę na wagony w malowaniu kolei wschodnioniemieckich Deutsche Reichsbahn oraz kolei radzieckich SŻD.

Dobrego tygodnia i jeszcze lepszego poniedziałku!

https://www.flickr.com/photos/99728509@N02/15687650866/

Autor foto - Peter Cousins
https://www.facebook.com/ZKrawedziPeron ... 3790611724

С уважением, Евгений.
#686081 SM@TRON 14 сен 2021, 17:13
PKP EP07-174. Bezimienny pociąg TLK rel. Przemyśl Główny - Poznań Główny z grupą wagonów sypialnych z Ukrainy wjeżdża do stacji Bogumiłowice, po przejechaniu przez most nad rzeką Dunajec (12 kwietnia 2011).
http://rail.phototrans.eu/14,143115,0,PaFaWag_4E_.html

С уважением, Евгений.
SM@TRON:
143115.jpg
PKP EP07-174. Bezimienny pociąg TLK rel. Przemyśl Główny - Poznań Główny z grupą wagonów sypialnych z Ukrainy wjeżdża do stacji Bogumiłowice, po przejechaniu przez most nad rzeką Dunajec (12 kwietnia 2011).
http://rail.phototrans.eu/14,143115,0,PaFaWag_4E_.html
Это Медыка - Перемышль?

Gadjonysz
#686089 SM@TRON 14 сен 2021, 18:03
Не, это уже где-то дальше в Польше. Сидячки то польские как раз в Пшемысле прицепили. Да и река Дунаец она от границы далеко.

С уважением, Евгений.
#686097 SM@TRON 14 сен 2021, 19:16
PKP ST43-258 at the Frankfurt/Oder station (05.04.1992).
Lokomotywa rumuńskiej produkcji, należąca do polskiego zarządu kolejowego podczepiona do rosyjskiego wagonu stoi przy peronie jednej ze stacji w Republice Federalnej Niemiec.

ST43-258 we Frankfurcie nad Odrą. 5 kwietnia 1992 r.

Autor foto: Werner & Hansjörg Brutzer
Źródło: flickr.com
https://www.flickr.com/photos/42309484@ ... 008045972/
https://www.facebook.com/ZKrawedziPeron ... 3012271468

С уважением, Евгений.
#686110 SM@TRON 14 сен 2021, 20:57
W ramach Rady Wzajemnej Pomocy Gospodarczej, Niemiecka Republika Demokratyczna specjalizowała się w dostawach wagonów osobowych i towarowych. Dość napisać, że do 1985 roku NRD dostarczyła samemu tylko Związkowi Radzieckiemu 35 tysięcy wagonów osobowych. Fabryki w Halle-Ammendorf, Goerlitz, Budziszynie, Niesky i Dessau pracowały dla odbiorców z całego świata.

W "Eisenbahn-Jahrbuch '85" pojawił się przegląd Zjednoczenia VEB Kombinat Schienenfahrzeugbau der DDR - grupującego wszystkich producentów taboru kolejowego w NRD. Opis zakładów VEB Waggonbau Dessau, specjalizujących się w budowie wagonów-chłodni ilustrowało zdjęcie wykonane w Rumunii (jeśli jesteście w stanie podać lokalizację, będę wdzięczny). Dziewięciowagonowy zestaw zespolony wagonów chłodni na jeden ze stacji CFR Old Times. Warto dodać, że podobne składy w latach osiemdziesiątych kupiło polskie Zjednoczenie "HORTEX".

Fragment wpisu użytkownika tcy z forum.modelarstwo.info:

"W roku 1987 Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego "Kolmex" podpisało umowę z AHB Schienenfahrzeuge Export-Import, Berlin na dostawę 6 wagonów chłodni. Były to wagony produkcji VEB Waggonbau Dessau, typu MK4-SU (zmodyfikowanej wersji dla ZSRR) z maszynowym agregatem chłodniczym, przeznaczone na rozstaw szyn 1435mm/1520mm. Zostały przyjęte na stan w styczniu 1988 - 4 szt. w Rykach i 2 w Płońsku i jako wagony prywatne włączone do taboru PKP.

W roku 1988 podpisano kolejny kontrakt na dostawę sześciu pięcowagonowych pociągów chłodniczych typu ZB5 SU (modyfikacja wersji dla ZSRR). Przyjęto je na stan w październiku 1988, przydzielając po jednym pociągu do stacji Skierniewice, Góra Kalwaria, Siemiatycze, Przysucha, Leżajsk i Środa Wlkp. Strona polska zamówiła takie samo wyposażenie techniczne jak przy wcześniejszym kontrakcie z 1987 r. Jednak w przypadku pociągów tylko skrajne wagony po jednej swojej stronie posiadały sprzęgi europejskie i zderzaki. Wszystkie pozostałe wagony miały samoczynne sprzęgi radzieckie.

Pociągi chłodnicze miały stałe relacje kursowania pomiędzy swoimi stacjami macierzystymi (pociąg z Góry Kalwarii kursował ze Skierniewic) i Terespolem / Brześciem. Relacje pociągów były naniesione na wagonach".
https://www.facebook.com/ZKrawedziPeron ... 1162060641

С уважением, Евгений.
#686225 SM@TRON 15 сен 2021, 17:25
Тепловоз ТЭП60-0458 двойной тягой прибыл в Ленинград. На эти пути дальняк приходил не часто.
Автор фото - И.К.Тимофеев. Февраль 1990 года, Витебский вокзал.
Как говорится - чем богаты... Я вот решил календарик сделать, и понимаю, что у моего 10-летнего Canon-а уже разрешения для формата А2 на 300 dpi не хватает. Получается, всё, что снимал уже не сделаешь на уровне современного глянца, а пленочные фото тем более... Но от этого они не менее ценны.
Я в те годы на пленочный ФЭД кое-как снимал, ниже моё фото ТЭП70-0050 на Варшавском вокзале в январе 1988 г. Теперь уже не повторить...
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 7450665609

С уважением, Евгений.
#686255 SM@TRON 15 сен 2021, 19:05
Электровоз ЧС2Т с фирменным поездом «Экспресс» Ленинград - Москва на перегоне Химки - Ховрино, Октябрьская ж.д. Автор фото - Юрий Белинский/фотохроника ТАСС.
https://vk.com/club108593511?w=wall-108593511_11944
Изображение
https://vk.com/club108593511?w=wall-108593511_11946

Скоростной электропоезд ЭР200-1 на перегоне Саблино - Колпино, Октябрьская ж.д. Фотохроника ТАСС/Юрий Белинский, Олег Пороховников.
https://vk.com/club108593511?w=wall-108593511_11831

С уважением, Евгений.

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: Yandex [Bot], Виталий ВВ и гости: 88