https://wrphoto.eu/data/media/35/su45184_14032000matej.jpg
14.03.2000 r. Pociąg 88432 z Hajnówki do Siedlec rusza ze stacji w Czeremsze. Przy drugim peronie czeka SU45-179 z pociągiem do Brześcia, a w oddali do wyjazdu z lokomotywowni szykuje się SU45-101.
https://wrphoto.eu/details.php?image_id=38640
https://wrphoto.eu/data/media/35/su45101_14032000matej.jpg
14.03.2000 r. "Fiat" wyjeżdża z lokomotywowni w Czeremsze i za chwilę zapnie się do pociągu 88635 do Hajnówki. Gdyby ktoś mnie w nocy obudził i kazał wskazać najgorzej wyglądającą ale czynną lokomotywę SU45, jaką kiedykolwiek widziałem, to bez wahania wskazał bym stojedynkę widzianą tego dnia. Ale mechanicznie była bez zarzutu - z bipą na pociągu do Hajnówki szła jak burza.
https://wrphoto.eu/details.php?image_id=38642
https://wrphoto.eu/data/media/35/su45179_14032000matej.jpg
14.03.2000 r. Międzynarodowy pociąg osobowy z Czeremchy do Brześcia ruszył ze stacji Czeremcha. Skład porusza się po odcinku który pierwotnie został zbudowany na początku XX wieku jako dwutorowa łącznica między torami linii Brześć - Białystok - Grajewo oraz zbudowanej w tym czasie z pobudek strategicznych przez władze rosyjskie linii Siedlce - Bołogoje. Stacja w Czeremsze powstała wtedy od zera w układzie wyspowym, a budowniczowie zastosowali od razu bezkolizyjne skrzyżowanie obu linii, z łącznicami po obu stronach stacji. Obecnie pierwotny przebieg torów linii Brześć - Grajewo wyznaczają ulice Długa i Wiśniowa.
Osobom zainteresowanym historią linii Siedlce - Bołogoje polecam cykl artykułów autorstwa Andrzeja Massela, opublikowanych w Świecie Kolei w numerach 2-4 z 2016 roku.
https://wrphoto.eu/details.php?image_id=38645
https://wrphoto.eu/data/media/35/su45030_14032000matej.jpg
14.03.2000 r. Pociąg nr 88634 do Czeremchy stoi na stacji początkowej w Hajnówce. Z tego wyjazdu zapamiętam też jeszcze jedną rzecz - kiedy za potrzebą fizjologiczną udałem się w bipie do WC (w pociągu jadącym z Czeremchy do Hajnówki), to chociaż w wiekowym już wagonie toaleta nie prezentowała się delikatnie pisząc zbyt reprezentacyjnie, to jednak było czysto, a ponieważ spłuczka nie działała, to do spłukiwania ustępu postawiono sporych rozmiarów emaliowany dzban.
https://wrphoto.eu/details.php?image_id=38637
С уважением, Евгений.