Поворино.
С уважением, Евгений.
НЕофициальный форум Московского железнодорожного агентства
https://www.facebook.com/groups/zelezni ... 9726669930Foceno 16.07.2012 vlak si už nevzpomínám,ale byl vedený v trase Bratislava hlavná stanica Kiev Pass a Moskva.Vlak byl složen z 16 ti vozů převážně lehátkových a lůžkových.Fotka vznikla ve stanici Lvov.
W pierwszej połowie lat dziewięćdziesiątych szczególną popularnością cieszyły się pociągi kursujące do państw byłego Związku Radzieckiego. Być może jeden z takich pociągów sfotografował Pan Włodzimierz Gałecki. Zdjęcie ilustrowało artykuł w "Nowych Sygnałach" z 1995 r., w którym opisano przemyt towarów przez wschodnią granicę.
Zgadza się. W tym konkretnym artykule naczelnik MD Łuków utyskiwał na zniszczenia EN57 jeżdżących z Terespola do Brześcia.
Ogólnie w tamtym okresie dość często poruszano w "NS" tematy transgraniczne. A to "otwarcie" Czeskiego Cieszyna, a to problem uchodźców w Zgorzelcu, przemyt w Braniewi, zniszczenia nocnej "Gedanii" do Berlina Lichtenbergu. Najlepszy jednak był artykuł o pociągu z Moskwy - opublikowany w 1988 - w którym kontraktowcy z ZSRR wozili złoto i telewizory.
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 2577620847W latach 90-tych pociąg z Brześcia dojeżdżał nawet do Siedlec i do Warszawy Gdańskiej i nie był to zawsze EN57 lecz "Stodoły".
Tak żegnamy żołnierzy radzieckich stacjonujących w podkołobrzeskim Podczelu. Odprawiamy ostatni pociąg z byłymi już sojusznikami. Maj 1992 roku. Autor foto - Jerzy Patan.
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 2577620847Opuszczanie baz w Polsce i Niemczech przez armię byłego ZSRR wielokrotnie było tematem poruszanym Z krawędzi peronu.
W pierwszej połowie lat dziewięćdziesiątych w gazetach i telewizji wiele miejsca poświęcono wyjazdowi żołnierzy rosyjskich z garnizonów w północnej i zachodniej części naszego kraju. Również branżowe "Sygnały" publikowały materiały dotyczące tej skomplikowanej logistycznie operacji. W najbliższym czasie postaram się umieścić na stronie kolejne archiwalia z nią związane.
Tymczasem proponuję ciekawe zdjęcie znalezione przez Kolegów z Kolej Kołobrzeska. Pożegnalne zdjęcie rosyjskich oficerów lotnictwa stacjonujących w jednostce w Podczelu. Wyjazd z Kołobrzegu w 1992 roku.
https://www.facebook.com/RailwaysOfTheW ... 8395429052Russian Railways electric locomotive. TchS2-864 is about to couple to its next train at Moscow, Leningrad station, Russia. Date 19.02.1996. A bitterly cold day.
https://www.facebook.com/RailwaysOfTheW ... 465639481/An incredible amount of 8200 locomotives of ChME3 or 4ME3 were built from 1963. They were built by ČKD. Here is 4293 pictured in Moscow (19.02.1996).
https://www.facebook.com/RailwaysOfTheW ... 275250366/Pictured on a bitterly cold day on 19.02.1996 was this Russian Railways locomotive a Czech built CKD ČME3 in Moscow Leningradsky station.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=17 ... 2807416489Rychlík Milovice - Moskva. Nádraží Milovice (10.09.1987).
Our now 18-carriage long train heading north to St. Petersburg.
Leaving Orsha, Belarus, on the rails again heading north to St. Petersburg.
The Belarus countryside.
Watching other trains come and go - Orsha, Belarus.
https://www.facebook.com/charles.turner.5030Waiting for our next ride - Orsha, Belarus.
Orsha, Belarus station.
Bogie changing - Brest, Belarus.
Changing bogies - Brest, Belarus.
Brest, Belarus station.
https://www.facebook.com/charles.turner.5030Brest, Belarus bogie-changing shed.
https://www.facebook.com/charles.turner.5030Crossing the Oder River, the border between Germany and Poland.
https://www.facebook.com/kolejowelubels ... 592346475/Terespol / PKP EP07-544 prowadzi pociąg osobowy z Brześcia do Terespola (29.08.2013).
https://www.facebook.com/knmipok/photos ... 0821917763PKP SU45-179 z międzynarodowym osobowym.
14.03.2000 rok. Międzynarodowy pociąg osobowy z Czeremchy do Brześcia ruszył ze stacji Czeremcha. Skład porusza się po odcinku który pierwotnie został zbudowany na początku XX wieku jako dwutorowa łącznica między torami linii Brześć - Białystok - Grajewo oraz zbudowanej w tym czasie z pobudek strategicznych przez władze rosyjskie linii Siedlce - Bołogoje. Stacja w Czeremsze powstała wtedy od zera w układzie wyspowym, a budowniczowie zastosowali od razu bezkolizyjne skrzyżowanie obu linii, z łącznicami po obu stronach stacji. Obecnie pierwotny przebieg torów linii Brześć - Grajewo wyznaczają ulice Długa i Wiśniowa.
Osobom zainteresowanym historią linii Siedlce - Bołogoje polecam cykl artykułów autorstwa Andrzeja Massela, opublikowanych w Świecie Kolei w numerach 2-4 z 2016 roku.
Autor foto: Maciej Olędzki
Źródło: http://www.wrphoto.eu
https://www.facebook.com/KolejowyLubin/ ... 0758243217Powojenny rozkład jazdy z 1949 roku dla linii z Legnicy do Rudnej i wyszczególniony jedyny kursujący planowy pociąg z Legnicy do Brześcia. Lubina nie uwzględniono w rozkładzie ale pociąg miał planowy postój na stacji.
Сейчас этот форум просматривают: Vladimir M и гости: 267