В этом разделе Вы можете задать свои вопросы по пассажирским перевозкам. Сотрудники нашего агентства и знающие люди, по возможности постараются на них ответить. Пожалуйста, перед тем как задать свой вопрос просмотрите раздел «Ответы на вопросы».
#269661 SM@TRON 18 ноя 2014, 17:22
Электровоз Sr1-3032 с фирменным поездом "Лев Толстой" сообщением Москва - Хельсинки на перегоне Рийхимяки - Аролампи, Финляндия (03.07.1988):

http://vaunut.org/kuva/21193
Sr1 3032 n vetämä «Tolstoi» matkalla itään. Riihimäki – Arolampi (03.07.1988).
Автор фото: Juha Kutvonen

Электропоезд Sm3 и электровоз Sr1 с фирменным поездом "Репин" сообщением Хельсинки - Санкт-Петербург на станции Хельсинки, Финляндия (25.09.1996):

http://vaunut.org/kuva/33193
Kaksi perinjuurin toisistaan poikkeavaa junaa lähdössä. Toinen itään, toinen länteen (Sr1, Sm3). Helsinki asema (25.09.1996).
Автор фото: Juha Kutvonen

С уважением, Евгений.
#269662 SM@TRON 18 ноя 2014, 17:46
Электропоезд ЭР9П-114 на станции Поворино, Воронежская область (фото сделано в сентябре 2004 года):

http://trainpix.org/photo/117318/

Автор фото: SHOMAS4416 [Россия]

Электровоз ЧС4-137 на станции Поворино, Воронежская область (фото сделано в сентябре 2004 года):

http://trainpix.org/photo/117319/

Автор фото: SHOMAS4416 [Россия]

С уважением, Евгений.
#269692 SM@TRON 18 ноя 2014, 19:51
Электровоз Sr1-3026 с пассажирским поездом Хельсинки - Ленинград возле о.п. Хойкко, линия Хельсинки - Рийхимяки, Финляндия (09.09.1979):

http://vaunut.org/kuva/71393
Neuvostoliitossa rakennettu suomalainen sähköveturi veti Saksan Demokraattisessa Tasavallassa rakennettuja Neuvostoliiton Lokakuun Rautatien vaunuja Helsingistä Leningradiin. Huikossa oli vielä seisakkeen laiturit tallella (09.09.1979).
Автор фото: Tapio Keränen

Тепловоз Hr13-2313 с пассажирским поездом Москва - Хельсинки прибывает на станцию Хельсинки, Финляндия (08.11.1975):

http://vaunut.org/kuva/23042
Hr13 2313 veti kansainvälistä pikajunaa Moskovasta. Etupäässä oli kaksi tummanvihreätä postivaunua. Vv15 1976 kurkki vasemmalla, milloin pääsisi noutamaan vaunuston seisontaraiteelle (08.11.1975).
Автор фото: Tapio Keränen

С уважением, Евгений.
#269693 SM@TRON 18 ноя 2014, 20:28
Тепловоз Hr12-2234 с поездом Турку-Порт - Хельсинки и прицепным вагонов Турку - Москва прибывает на станцию Хельсинки, Финляндия (24.03.1970):

http://vaunut.org/kuva/61875
Helsingin matkustajaratapiha oli melkoisten muutosten kohteena. Raiteita siirreltiin ja vaihdekujat rakennettiin uudella tavalla. Ratapihan sähköistys oli käynnissä. Silti junaliikenne hoidettiin mallikkaasti. Hurun vetämä pikajuna saapui Helsinkiin. Vaunusto oli melko kirjavaa. Seuraavassa kuvassa näkyy junan keskivaihetta. Vasemmalla on Eim-sarjan lepo - tai retkeilyvaunu (24.03.1970).

http://vaunut.org/kuva/61876
Kyseessä lienee kuitenkin Turku satama - Moskova makuuvaunu, joka kulki määräpäivinä 70- ja 80-luvuilla. Vaikka tuolloin aikana ennen Sibeliusta ja Repiniä Helsingin ja Leningradin väliä kulki venäläisvaunuinen yöjuna, en muista nähneeni suoria vaunuja Turun satamaan tuossa junassa.
Автор фото: Tapio Keränen

Электровоз ВЛ82М-070 с грузовым поездом на станции Вайниккала, Финляндия (21.03.1980):

http://vaunut.org/kuva/46955
Vainikkalaan saapui idästä tavarajuna, jossa veturina oli neuvostoliittolainen kaksoissähköveturi VL82M-070 vihreäksi maalattuna, keulassa oranssinkeltaiset varoitusraidat (21.03.1980).
Автор фото: Tapio Keränen

С уважением, Евгений.
#269694 SM@TRON 18 ноя 2014, 20:45
Электровоз Sr1-3032 с пассажирским поездом Хельсинки - Москва готов к отправлению со станции Хельсинки в сторону Вайниккалы, Финляндия (15.09.1985):

http://vaunut.org/kuva/46571
Sr1 3032 on valmiina lähtemään Moskovan-junan keulalla kohti Vainikkalaa. Vaunusto oli kokonaan vihreää ja joukossa oli keskieurooppalaisen profiilin mukaisia makuuvaunuja. Saapuvassa junassa ensimmäisenä näkyy olevan postivaunu. Aikanaan tämäkään kuva ei kelvannut kehystettäväksi. Vuosien myötä sen arvo on kasvanut ja siinä on paljon muuttunutta nykypäivään verrattuna: venäläisen vaunukaluston tyypit ja väritys, veturien väritys ja Helsingin laiturikatos.
Автор фото: Tapio Keränen

Тепловоз Dr13-2303 с поездом Москва - Хельсинки на станции Керава, Финляндия (фото сделано в январе 1977 года):

http://vaunut.org/kuva/16705
Moskovan juna vedettiin dieselillä perille Helsinkiin asti. Sähköistys Riihimäeltä itään Kouvolaan asti valmistui vasta 19.06.1977.
Автор фото: Tapio Keränen

Электровоз ВЛ82М-065 с грузовым поездом готов отправиться в Россию со станции Вайниккала, Финляндия (16.03.2002):

http://vaunut.org/kuva/21162
RZD VL82M-065 lähdössä viemään rahtia Venäjälle. Lappeenranta, Vainikkala tavara (16.03.2002).
Автор фото: Juha Kutvonen

С уважением, Евгений.
#269701 SM@TRON 18 ноя 2014, 22:12
Прицепной вагон сообщением Будапешт - Минск ожидает отправления со станции Будапешт-Келети, Венгрия (02.07.2003):

http://vaunut.org/kuva/27220
A long distance Budapest to Minsk express waiting for departure in Budapest Keleti (02.07.2003).
Автор фото: Nick Johnson

С уважением, Евгений.
#269744 SM@TRON 19 ноя 2014, 09:57
Тепловоз Sr12-2754 с поездом P127 сообщением Турку-Порт - Хельсинки (в голове состава прицепной вагон сообщением Турку - Москва) на перегоне Пийккиё - Литтойнен, Финляндия (май 1975 года):

http://vaunut.org/kuva/74936
Sr12-2754 vetää pitkää laivapikajunaa, P127, Piikkiössä Pukkilan kartanon kohdalla, jonka kuusiaita jää vasemmalle. Piikkiö, Runko, välillä Piikkiö – Littoinen (05.1975).

Tuo Moskovan "kova" makuuvaunu alkoi kulkea kesäkuun alussa 1970. Tarkoituksena oli parantaa Tukholman ja Moskovan yhteyksiä. Vaunu tuli "Kympissä" Helsinkiin n. klo 15 ja liitettiin tähän 127 (ent. 31), ja matka jatkui tunnin kuluttua. Aamulla vaunu tuotiin P128:n (laivapikajuna) mukana, tavallisesti viimeisenä. Tämä vaunu oli kulussa noin 1977 alkupuolelle, jolloin Leningradin vuoroja lisättiin.
Автор фото: Tapio Muurinen

Тепловоз Hr13-2333 с туристическим/специальным поездом P10 из СССР на станции Куовола, Финляндия (02.04.1969):

http://vaunut.org/kuva/80205
Hr13 2333 on vetänyt pikajunan P10 Vainikkalasta Kouvolaan. Junassa etummaisena on Vainikkalan ja Kouvolan välillä liikennöinyt EFi-vaunu. Muistaakseni se jäi Kouvolaan ja junan eteen liitettiin H772 vaunusto. H772 veturi tuona päivänä oli Hr13 2345. Vaunusto Vna-Kv: Hr13 2333 + EFi 22393 - OK 4546 - OK 2625 - OK 3245 - OK 2620 - OK 1409 - OK 3263 - CBПC 1646 - MCK 80 - OK 706 - OK 794 (44 aks) Juna oli hieman pidempi kuin tavallisesti ja ilmeisesti se toi jonkun seurueen. Asemalla oli suuri joukko ihmisiä, jotka heiluttivat punaisia kankaita, joissa luki suomeksi ja venäjäksi: "Tervehdimme Venäjän kommunistista puoluetta" (02.04.1969).
Автор фото: Eljas Pölhö

С уважением, Евгений.
#269759 SM@TRON 19 ноя 2014, 11:27
Состав фирменного поезда № 6 "Лиетува" сообщением Вильнюс - Москва подан под посадку на станцию Вильнюс, Литва (29.06.1992):

http://vaunut.org/kuva/83302
Matkustajia odottamassa Moskovan yöjunan lähtöä Vilnassa. Vasemmalla näkyy D1-tyypin moottorijuna, joita vielä tuolloin oli aktiivikäytössä. Muistan erinomaisen hyvin omat tunnelmani tässä laiturilla: olimme viettäneet kesäkuun varsin mukavissa merkeissä Baltiassa. Ihmiset olivat olleet äärimmäisen ystävällisiä ja kaikkialla vallitsi positiivinen ja tulevaisuuteen uskova tunnelma. Tässä vaiheessa olimme siirtymässä Venäjälle ja en oikein tiennyt, mitä odottaa (29.06.1992).
Автор фото: Hannu Peltola

Электропоезда ЭР9М-393 и ЭР9М-381 на станции Вильнюс, Литва (29.06.1992):

http://vaunut.org/kuva/83303
Kaksi Elektrishkaa Vilnan asemalla, tällä kertaa tyyppiä ER9M. Väritys on vielä perinteinen neuvostoliittolainen. Huomio kiinnittyy katolla oleviin pitkälanka-antenneihin. Nämä ovat tyypillinen venäläinen ratkaisu, vastaavia olen nähnyt ainoastaan vanhemmassa kalustossa USA:ssa. Radan suuntaisella pitkälanka-antennilla mahdollistetaan pitkät yhteysvälit radan suunnassa, esim. seuraavalle asemalle (29.06.1992).
Автор фото: Hannu Peltola

С уважением, Евгений.
#269823 SM@TRON 19 ноя 2014, 16:26
Дизель-поезд Д1-502 на станции Выборг, Ленинградская область (фото сделано в апреле 1987 года):

http://vaunut.org/kuva/86455
Moottorivaunu D1-502. Viipurin asema, Neuvostoliitto (04.1987).
Автор фото: Jorma Attila

Дизель-поезд Д1-502 и электровоз ВЛ23-481 на станции Выборг, Ленинградская область (фото сделано в апреле 1987 года):

http://vaunut.org/kuva/86454
Sähköveturi VL23-481 ja moottorivaunu D1-502 vierekkäin. Viipurin asema, Neuvostoliitto (04.1987).
Автор фото: Jorma Attila

Дизель-поезд Д1-502 прибывает на станцию Выборг, Ленинградская область (фото сделано в апреле 1987 года):

http://vaunut.org/kuva/86453
Kalustoa ja ne turistit. Viipuri, Neuvostoliitto (04.1987).
Автор фото: Jorma Attila

Дизель-поезд Д1 на станции Выборг, Ленинградская область (фото сделано в апреле 1987 года):

http://vaunut.org/kuva/86451
D1, numero ei kuvasta oikein erotu. Viipuri, Neuvostoliitto (04.1987).
Автор фото: Jorma Attila

На станции Выборг, Ленинградская область (фото сделано в апреле 1987 года):

http://vaunut.org/kuva/86449
Dieseliä ja sähköä Neuvostoliitossa. Viipuri, Neuvostoliitto (04.1987).
Автор фото: Jorma Attila

Тепловоз ЧМЭ3Т-5511 на манёврах на станции Ленинград-Пассажирский-Московский, город Ленинград (апрель 1987 года):

http://vaunut.org/kuva/86461
Dieselvetoinen ChME3T-5511 juna paikallinen toveri kasseineen. Leningrad, Neuvostoliitto (04.1987).
Автор фото: Jorma Attila

Электровоз ЧС6-002 на станции Ленинград-Пассажирский-Московский, город Ленинград (апрель 1987 года):

http://vaunut.org/kuva/86460
Sähkövetureita ChS6-002. Leningrad, Neuvostoliitto (04.1987).
Автор фото: Jorma Attila

Тепловоз ТЭМ2-0967 на манёврах на станции Ленинград-Пассажирский-Московский, город Ленинград (апрель 1987 года):

http://vaunut.org/kuva/86462
Dieselveturi TEM2-0967. Leningrad, Neuvostoliitto (04.1987).
Автор фото: Jorma Attila

Паровоз-памятник П36-0027 и тепловоз ТЭП60 на станции Ленинград-Пассажирский-Московский, город Ленинград (апрель 1987 года):

http://vaunut.org/kuva/86445
Neuvostoliitossa Kuin uusi lopulta syrjäytti vanhan. Leningrad, Neuvostoliitto (04.1987).
Автор фото: Jorma Attila

Паровоз-памятник П36-0027 на станции Ленинград-Пассажирский-Московский, город Ленинград (апрель 1987 года):

http://vaunut.org/kuva/86443
Isoja on koneet isossa maassa. Leningrad, Neuvostoliitto (04.1987).
Автор фото: Jorma Attila

Паровоз СО18-3098 на мойке вагонов в рефрижераторном вагонном депо «Предпортовая», город Ленинград (апрель 1987 года):

http://vaunut.org/kuva/86447


http://vaunut.org/kuva/86446
Suuri maa ja laaja kaluston kirjo. Leningrad, Neuvostoliitto (04.1987).

http://vaunut.org/kuva/86448
Aika kultaa muistot mutta olikone muistot sittenkään niin kultaisia... Kalustoa ratapihalla. Leningrad, Neuvostoliitto (04.1987).
Автор фото: Jorma Attila

С уважением, Евгений.
#270552 SM@TRON 23 ноя 2014, 09:03
Электровоз ЧС2Т-435 с дневным экспрессом на станции Москва-Пассажирская (Ленинградский вокзал), город Москва (фото сделано после 1965-го года):

http://trainpix.org/photo/117646/

Автор публикации: Pakarkin [Россия]

Электровоз ЧС1-047 с пассажирским поездом на станции Москва-Пассажирская (Ленинградский вокзал), город Москва (1960-е годы):

http://trainpix.org/photo/117645/

Автор публикации: Pakarkin [Россия]

С уважением, Евгений.
#270556 SM@TRON 23 ноя 2014, 09:57
Электровоз ЧС1-092 на станции Ленинград-Пассажирский-Московский (Московский вокзал), город Ленинград (15 декабря 1962 года):

http://trainpix.org/photo/117676/
Перед отправлением первого экспресса Ленинград - Москва из Ленинграда. Второй электровоз ЧС2-003. Фотография из архива деповского музея Санкт-Петербург-Балтийский.
Автор публикации: SHOMAS4416 [Россия]

Электровоз ЧС2-003 на станции станция Москва-Пассажирская (Ленинградский вокзал), город Москва (15 декабря 1962 года):

http://trainpix.org/photo/117675/
Первый экспресс сообщением Ленинград - Москва в Москве. Фотография из архива деповского музея Санкт-Петербург-Балтийский.
Автор публикации: SHOMAS4416 [Россия]

С уважением, Евгений.
#270582 SM@TRON 23 ноя 2014, 15:04
Электровоз ЧС2-692 с поездом № 91 Москва – Полтава на станции Щербинка, Московская область (июнь 1999 года):

http://rutrain.com/img1898.search.htm

Автор фото: Алексей Ишин

Электровоз ЧС2-745 с фирменным поездом № 9 Москва - Саратов «Саратов» на перегоне Москва-Товарная-Павелецкая – Коломенское, город Москва (июнь 2000 года):

http://rutrain.com/img1889.search.htm

Автор фото: Алексей Ишин

Электропоезд ЭМ2-004 на перегоне Москва-Товарная-Павелецкая – Коломенское, город Москва (20.06.2001):

http://rutrain.com/img1871.search.htm

Автор фото: Алексей Ишин

Электровозы ЧС4Т (в центре кадра ЧС4Т-387) и цветущая вишня в депо Вязьма, Смоленская область (май 1999 года):

http://rutrain.com/img-%D0%9C%D0%B0%D0% ... 5-1876.htm

Автор фото: Алексей Ишин

Электровоз ЧС7-217 с поездом № 47 Донецк – Севастополь на перегоне Мекензиевы Горы - Инкерман-2, город Севастополь (28.09.2004):

http://rutrain.com/img1899.search.htm

Автор фото: Дмитрий Чернов

С уважением, Евгений.
#270590 seriyshanson 23 ноя 2014, 16:11
Спасибо, Смартфон, теперь от меня, не очень старенькое.
станция Тайшет, 09.06.2008 Новосибирск - Северобайкальск с вагоном Новосибирск - Усть-Илимск, ещё зелёненькие.
Изображение

Дайте людям свободу выбора категорий вагонов.
(с) Прошу поддержать )))
#270686 SM@TRON 24 ноя 2014, 08:16
Электропоезд ЭР1-107 на станции Ленинград-Пассажирский-Московский, город Ленинград (4 ноября 1960 года):

http://trainpix.org/photo/117716/
Фото из коллекции. Открытие движения на электрифицированном участке Ленинград - Малая Вишера (04.11.1960).
Автор публикации: Pakarkin [Россия]

С уважением, Евгений.
#270689 SM@TRON 24 ноя 2014, 09:20
Паровоз П36-0031 с туристическим поездом на станции Северка, Свердловская область (12.VI.2001):

http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=152692

Автор фото: Кнут

Паровоз П36-0031 на станции Северка, Свердловская область (12.VI.2001):

http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=138781

Автор фото: Кнут

С уважением, Евгений.

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: Tesla, Yandex [Bot], Фыва Цукен, Мурзюша и гости: 248